• صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • استان ها
  • علم و فناوری
  • عکس
  • فیلم
  • درباره ما
  • تماس با ما
۳ خرداد ۱۴۰۴
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • استان ها
  • علم و فناوری
  • عکس
  • فیلم
  • درباره ما
  • تماس با ما

واگن‌های خرید آینده مترو جای پارک ندارند/ بخش کمی از بودجه اورهال به مترو داده شده است

تهران- پایگاه خبری میعاد- در جلسه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان شد که واگن‌های خرید آینده جای پارک ندارند و همچنین بخش کمی از بودجه اورهال به مترو داده شده است.
مهر ۱۳, ۱۴۰۳ | کد خبر : 15642 | 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میعاد– جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل با موضوع ارائه گزارش عملکرد پنج ماهه مترو تهران با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و رضا محمدنژاد بیدخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران برگزار شد که در ابتدای این جلسه رضا محمدنژاد بیدخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران، با بیان اینکه طول خط مترو درحال افزایش است گفت: در صورت عدم تامین واگن جدید به ازای افزایش طول خط و احداث ایستگاه‌های جدید، سرفاصله‌ها نیز افزایش می‌یابند.
وی با  اشاره به اینکه ۳۰ درصد قطارهای فعلی به دلیل نبود فضای مناسب، بیرون از پایانه‌ها پارک می‌شوند اظهار کرد: اگر قرارداد ۶۳۰ واگن عملیاتی شود هیچ جای پارکی برای واگن‌های جدید نخواهیم داشت. همچنین برای تعمیرات احتمالی واگن‌ها نیز به جای مناسب پارک و تعمیرات احتیاج داریم.
در ادامه این جلسه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سرفاصله قطارهای مترو گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که با تعداد ناوگان ثابت، طول خط مترو در حال افزایش است، اگرچه افتتاح ایستگاه‌های جدید در حوزه ساخت مزیت به حساب می‌آیند اما باید  به این نکته هم توجه داشت که نبود  واگن کافی در کنار افزایش طول خط یک مشکل است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران  درباره وضعیت بودجه شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مطابق با گزارش مالی شرکت مترو، در بودجه سال  جاری مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای اورهال ناوگان تخصیص یافته و باید به صورت دقیق مشخص شود چه میزان قرارداد در این خصوص منعقد شده است.
وی ادامه داد: از گزارش‌های موجود می‌توان این را فهمید که نسبت به تقویم زمانی تنها ۵۰ درصد اعتبار شرکت بهره برداری تامین شده است.
تشکری هاشمی ضمن طرح سوال درخصوص تعداد راهبر به ازای هر رام قطار گفت: یکی از موارد مهمی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که آیا تعداد راهبران با تعداد ناوگان فعلی مترو در تناسب است یا خیر؟ همچنین باید به این موضوع توجه داشت که آیا می‌توان از پرسنل فعلی مترو تهران کمبود راهبر را تامین کرد یا باید راهبران جدید استخدام شوند.
وی با اشاره به وضعیت قراردادهای اورهال مترو گفت: در خصوص افزایش بودجه اورهال مدیران مترو و شهرداری تهران مدعی هستند که میزان آن بیش از ۲۵ سال گذشته بوده  اما باید به این موضوع توجه کرد که در ۲۵ سال گذشته قطارهای مترو تا این اندازه نیاز به اورهال نداشتند و اگر اتفاقی برای قطارها پیش بیاید همه مسئول هستیم.
تشکری هاشمی تصریح کرد: در حالی که طی سه سال اخیر ۸۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اورهال مترو مصوب شده بود اما تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این شرکت داده شده این به معنای آن است که سیاست شورا به درستی پیاده نشده است.
وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی در خیابان‌ها در زحمت بسیار هستند و جمعیت مسافران در ایستگاه‌ها بسیار زیاد است گفت‌: متاسفانه شاهد این هستیم که در ساعات اوج مسافران پس از عبور چند قطار بازهم نمی‌توانند سوار بر مترو شوند ما باید تلاش کنیم تا با انجام برخی اصلاحات و تغییرات، در همین وضعیت موجود راندمان کاری را بالا ببریم.

در ادامه این جلسه تشکری هاشمی به موضوع تبلیغات در مترو اشاره و تاکید کرد طبق مصوبه شورا باید تبلیغات داخل ایستگاه‌ها و واگن‌ها به سازمان زیبا سازی واگذار و درآمد آن پی از کسر ۱۰٪ بالاسری سازمان، به شرکت متر پرداخت شود و این درحالی است که بر خلاف مصوبه شورا، این کار به  موسسه همشهری واگذار شده و از ۱۶۷ میلیارد تومان هزینه تبلیغات که متعلق به شرکت مترو بوده فقط ۷ میلیارد  تومان به شرکت پرداخت شده است.

در ادامه این جلسه علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۷۵ درصد قانون برنامه چهارم شهری مرتبط با موضوعات حمل و نقلی است و در  حکم ۲،۳،۴ وظایف مترو تهران گفته شده برهمین اساس لازم است  گزارش عملکردی که در این حوزه ها انجام‌شده، ارائه شود و گفته شود در حوزه احداث خطوط و افزایش مسافران چه اقداماتی صورت گرفته است.

خبرنگار: بهناز عسگری

هشتگ
آب و هوا
استقلال
اقامه_نماز
المپیک 2024
انتخابات
بازنشستگان
بانک_مرکزی
برنامه_امتحانات_کشوری
بیمارستان
پرسپولیس
پیام_تسلیت_رهبری
ترخیص خودرو
تشییع
تعطیلی
حاشیه هیئت دولت
خلیج فارس
دولت
رئیس_جمهور
رهبری
سنجش سلامت
صندوق اعتباری هنر
طب سنتی
قیمت طلا
کنکور
مجلس
معاونت علمی
موسیقی
نمایشگاه_کتاب
همسان سازی
هواشناسی
وزارت نفت
وزیر صمت
وزیر فرهنگ
پربازدیدها
  • سرنوشت بازیگران سریال اوشین بعد از ۴۰ سال/مجموعه «سال‌های دور از خانه (اوشین)» تا لحظاتی دیگر از شبکه تماشا پخش می شود
  • اهالی شهرک زیتون خواستار تسریع در روندطرح الحاق تعاونی های ۳۳ گانه از وزارت راه و شهرسازی شدند/تاکید بر رسیدگی و مساعدت مراجع مربوطه به درخواست شهروندان
  • رئیس جمهور روز دوشنبه (فردا) عازم پاکستان می‌ شود
  • شنبه و یکشنبه ۶ ,۷ تیرماه ۱۴۰۳ میادین و بازارهای میوه و تره‌بار باز هستند
  • پیشنهاد صادرات فعالان صنایع دستی بصورت آزادانه فارغ از هرگونه عوارض و مالیات همراه با دریافت ارز حاصله
  • محموله ۱۲۰ میلیاردی تجهیزات پزشکی و داروی قاچاق در تهران کشف شد
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده “آسمانه هنر ایران” تعیین شد
پیشنهاد ویژه

سالن‌های نمایشی روز ۵ خردادماه ۱۴۰۴، اجرا نخواهند داشت و تمامی سالن ها تعطیل هستند

دستگیری ۲۳۰ نفر در ۴۸ ساعت/ضربه سنگین پلیس به سارقان پایتخت

۱۰۰ فرآورده تنفسی در بازار دارویی قابل دسترسی آسان شد/ چهار قلم دارو کمبود هست

دریافت هرگونه وجه و پولی بابت تحویل کارنامه دانش‌آموزان تخلف است/هیچ‌گونه مجوزی برای دریافت هزینه‌های اضافی وجود ندارد

آغاز ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند از اول خردادماه ۱۴۰۴

  • سیاسی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • اقتصادی
سامانه جامع رسانه‌های کشور
logo-samandehi

تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری میعاد محفوظ است