رسانه امانتدار مردم و حاکمیت است/ تاکید بر نقش رسانه در انتقال زیست مومنانه در جامعه
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میعاد از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت: رسانه و فرهنگ با موضوعات اقتصادی تفاوت دارند؛ در اقتصاد باید ماهیت شغل و شاغل تعارض داشته باشد اما در مقوله رسانه باید ماهیت شاغل و شغل متناسب باشد.
وی افزود: مثلا مهندس واجد شعور هست اما ابزارش در کارخانه فاقد عقلانیت است و ویژگی اقتصاد این است که میان ماهیت شاغل و شغل تعارض وجود داشته باشد.
احمدی تصریح کرد: اما در مقوله رسانه و فرهنگ باید ماهیت شاغل و شغل تناسب داشته باشد؛ شاغل اصحاب رسانه و شخصیتهای فرهنگی و شغل هم مخاطبان آن یعنی مجموعه انسانها هستند که از شعور و احساسات برخوردارند، این امتیاز مقوله رسانه و فرهنگ بر اقتصاد است.
احمدی گفت: اصحاب رسانه با مجموعهای از انسانها ارتباط دارند پس باید ماهیت شغل و شاغل تناسب داشته باشد چون هردو از عقلانیت برخوردار هستند.
وی افزود: امتیاز دیگر رسانه این است که امانت دار مردم و حاکمیت است، یعنی اگر مشکل مردم را به متولیان منتقل نکند امانتداری نکرده است از طرفی نباید رابطه منطقی مردم و حاکمیت را قطع کند و لازم است خدمات حاکمیت در حوزههای مختلف را برای مردم تبیین کند.
وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند مردم را با رفتار خود هدایت کنید انشاالله خداوند متعال به همه ما توفیق دهد تا با رفتارمان مبانی انقلاب را به نحو منطقی به مردم منتقل کنیم.
احمدی تصریح کرد: جامعهای که رفتار مسئولانش با مبانی اخلاقی و دینی متناسب باشد آسیب ناپذیر است و این نقش رسانه است که زیست مومنانه را به بهترین شکل به جامعه منتقل کند.
در پایان این همایش نیز از خانواده شهید رهبر و برخی از فعالان رسانهای تجلیل شد.
خبرنگار: بهناز عسگری