دانش آموزان تازه ثبت نام کرده یک هفته ای کتاب دریافت می کنند/تاخیر دریافت کتاب در برخی مناطق بعلت افزایش سفارش است
به گزارش خبرنگار پایگاه خری میعاد- محمد علوی تبار در گفتوگویی درباره ثبتسفارش کتاب درسی دانشآموزان اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب های درسی به شیوههای فردی و گروهی انجام میشود، مدارسی که تا ۲۰ شهریور یا پس از این تاریخ ثبتسفارش کتاب درسی کرده باشند، باید تاکنون کتاب را تحویل گرفته باشند.
معاون سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درباره علت تاخیر در دریافت کتابهای درسی افزود: وقتی آمار ثبتسفارش کتاب درسی در برخی مناطق افزایش مییابد، کتابها را دانش آموزان با تاخیر دریافت میکنند.
وی درباره کتاب دانش آموزانی که دیر ثبتنام کردهاند نیز گفت: قاعدتا این گروه از دانش آموزان با محاسبه بُعد مسافت یک هفته پس از ثبتسفارش کتاب را دریافت میکنند.
بر اساس اعلام سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش آموزان از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir انجام می شود.
مزید اطلاع اینکه، پس از گذشت دو هفته از آغاز سال تحصیلی بنابر اظهارات خانواده ها، هنوز برخی از دانشآموزان و معلمان کتابهای درسی خود را دریافت نکردهاند، همچنین برخی از دانشآموزان اعلام کرده اند که نیمی از کتابها به دست آنها رسیده و همچنان در انتظار دریافت سایر کتابهای خود هستند.
خبرنگار: بهناز عسگری