جریمه های رانندگی دو ماهه باید پرداخت شوند/ تشریح نحوه اعتراض به برگه جریمههای رانندگی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میعاد– سرهنگ فیروز کشیر در گفتگویی در استودیو پلیس پایتخت در خصوص اعتراض به برگه جریمههای رانندگی توضیح داد و گفت: حدود ۵ درصد از این ماجرا به ثبت نادرست در سیستمها باز میشود که به خطا در سامانه نظارتی در دوربینها ارتباط دارد.
وی افزود: به همین خاطر پلیس راهور واحدی را به عنوان مرکز خدمات ترافیکی راه اندازی کرده است. این مرکز اعتراض شهروندان را بر اساس ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب اسفند ۱۳۸۹ بررسی میکند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مطابق این قانون متخلف ۶۰ روز از زمان ثبت جریمه و یا ابلاغ مبلغ میبایست جریمه را به حساب اعلامی پرداخت کند و اگر به این جریمه اعتراضی دارد به مرکز خدمات ترافیکی مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر رسیدگی به این موضوع اقدام کند.
سرهنگ کشیر افزود: شهروندی که به وضعیت تخلفات وسیله نقلیه خود اعتراض دارد میتواند به این مرکز مراجعه و درخواست اعتراض خود را اعلام کند. در این مرکز یک نفر از قضات محترم دادگستری و یک نفر از کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ حضور دارند و با نظر مشورتی یکدیگر در خصوص موضوع مطرح شده اعلام نظر میکنند.
وی گفت: اگر چنانچه موضوع اعتراضی موجه تشخیص داده شد قطعاً مبلغ جریمه از سامانه حذف خواهد شد ولی اگر اعمال قانون درست و بجا بوده، به فرد متخلف از طریق رأی قطعی اعلام و وی موظف است ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رأی، مبلغ جریمه را پرداخت کند.