تکذیب خبر فرکانس بیمه در خصوص قرارداد «سنگین بیمه دی با صداوسیما»
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میعاد- پیرو انتشار مطلبی با عنوان “قرارداد تبلیغاتی سنگین “بیمه دی” با صداوسیما در اوج تاخیر پرداخت هزینههای درمانی ایثارگران» از سوی پایگاه خبری فرکانس بیمه، خبر منتشر شده از سوی شرکت بیمه دی تکذیب شد.
به منظور تنویر افکار عمومی به استحضار می رساند:
۱. برخلاف آنچه در آن رسانه آمده بیمه دی تاکنون مبلغی به عنوان تبلیغات به صداوسیما پرداخت نکرده است. نکته مورد توجه اجرای شیوه های جدید همکاری میان صداوسیما و بیمه دی است که در دوره مدیریت فعلی اجرایی شده است.
بیمه دی بر خلاف رویه های معمول با ارائه پیشنهادی به صداوسیما یک قرارداد همکاری مبتنی بر سود مشترک صداوسیما و بیمه دی از محل مازاد فروش بیمه دی بعد از انجام تبلیغات در صداوسیما منعقد کرده است.
به این صورت که حداکثر سه درصد از مازاد فروش مصوب هیات مدیره برای سال ۱۴۰۳ ، به صداوسیما پرداخت خواهد شد. به عبارت دیگر پرداخت از محل مازاد فروش و بعضا کارمزد صورت می پذیرد.
نکته مهم دیگر نقش تبلیغات در افزایش میزان فروش و همینطور ضریب نفوذ بیمه در کشور است که به عنوان اصلی پذیرفته شده در دنیا محسوب می شود و انتظار می رود که رسانه ها بخصوص رسانه های فعال در صنعت بیمه در کمک به افزایش ضریب نفوذ همکاری لازم را با صنعت بیمه داشته باشند و نقش مشاور را در کنار شرکت های بیمه ایفا کنند.
ضمن اینکه بیمه دی نیز به مانند سایر بنگاه های اقتصادی موظف است در جهت تامین خواسته های سهامداران خود که بخش قابل توجه سهامداران بیمه دی از خانواده های معظم ایثارگران می باشند، برای سوددهی بیشتر تلاش کند و در این مسیر استفاده از تمامی روشها از جمله تبلیغات از رسانه ملی را امری منطقی وحرفه ای می داند که خوشبختانه اجرای این تفاهم علیرغم تاکید شرکت در جذب پرتفو با ضریب خسارت مطلوب، نتایج ارزشمندی تاکنون به همراه داشته است
۲. مطابق آنچه در صورت های مالی شرکت بیمه دی موجود است، پرداخت هزینه بیمه خانواده ایثارگران معزز (ارائه شده از سوی مراکز درمانی) که در سنوات قبل با تاخیر بعضا ۱۰ ماهه انجام میشد، در دوره مدیریت فعلی به ۲ ماه کاهش یافته که این ۲ ماه روند طبیعی پرداخت است چرا که مراکز درمانی یک ماه به جمع اوری و ارسال اسناد میپردازند و یک ماه نیز شرکت بیمه برای بررسی اسناد و پرداخت فرصت دارد.
از سوی دیگر بیمه دی مفتخر است اعلام کند که اسناد مستقیم ارائه شده از سوی ایثارگرانی که به مراکز غیر طرف قرارداد نیز مراجعه می کنند تا تاریخ ۲۸ مرداد تسویه شده است و هیچگونه تاخیری در این پرداخت ها وجود ندارد در حالیکه در سنوات قبل شاهد تاخیر ۳ ماهه در پرداخت ها بوده ایم.
یادآوری می نماییم که خبرنگار آن رسانه محترم برداشتی نادرست از اظهارات مدیر بیمه های درمان بیمه دی داشته و در حالیکه جناب آقای نظری از تاخیر در پرداخت حق بیمه ایثارگران از سوی خزانه به بیمه دی گلایه داشته است، که این تاخیرها موجب بهم خوردن نظم پرداخت ها می شود؛ این صحبت را تاخیر در پرداخت هزینه های ایثارگران از سوی بیمه دی تعبیر کرده است.
این برداشت ناصحیح در حالی محل استناد مطلب فوق الذکر قرار گرفته که مدیریت بیمه دی همواره تلاش کرده با وجود تاخیر خزانه در پرداخت ها، از محل های دیگر هزینه های ایثارگران معزز را پرداخت نماید و بر خلاف رویه معمول شرکت های بیمه که در چنین مواردی ارائه خدمت به جامعه هدف را متوقف می نماید، در مورد ایثارگران معزز علیرغم مطالبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی از دولت هرگز شاهد توقف در ارائه خدمات نبوده و نخواهیم بود.
بیمه دی در یک نگاه
شرکت بیمه دی با بیش از ۱۸ سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه کشور از طریق جذب نیروهای متخصص و اتخاذ راهبردی مدرن و برنامه ریزی دقیق در حال ارائه خدمات بیمه ای متنوع به اقشار مختلف جامعه بوده و در همین راستا در حال حاضر با ۵.۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه ثبت شده و همچنین تولید حق بیمه در هشت ماهه ابتدایی سال جاری معادل ۱۵.۲ میلیارد ریال و برخورداری از بالاترین سطح توانگری در صنعت بیمه (سطح ۱ توانگری با نسبت ۱۲۹) از منظر سهم بازار حائز جایگاه چهارم در بین ۳۳ شرکت فعال در این صنعت می باشد.
در حال حاضر بیش از دو میلیون بیمه شده در سراسر کشور که قریب به ۱۱.۵ در صد بازار بیمه درمان تکمیلی را شامل می شوند، خدمات بیمه ای خود را از شرکت بیمه دی دریافت نموده و به همین منظور ، این شرکت زیر ساخت فناوری مناسبی را از طریق همکاری گسترده با مراکز طرف قرار داد (بیش از ۹.۹۰۰ مرکز ) به گونه ای فراهم نموده است که بیمه شدگان بدون نیاز به معرفی نامه کتبی ، خدمات درمانی خود را به صورت آنلاین از این مراکز دریافت می دارند.
بیمه:
امروز آحاد افراد جامعه خود را در معرض انواع مخاطرات می بینند و برای مدیریت آن به انواع خدمات بیمه ای نیاز دارند. روند روبه رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور خود نشان دهنده فرصت ها و زمینه های افزایش نقش بیمه در اقتصاد و توسعه کشور است. صنعت بیمه به عنوان یک نهاد حمایتی و مالی توانایی توسعه انواع خدمات حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی را فراهم آورد. صنعت بیمه اثرگذارترین نهاد حمایتی و اجتماعی در لایه های مختلف جامعه از فرد، خانواده، کسب و کارهای کوچک و بزرگ دولت در ایران می باشد.
بیمه دی با حضوری فعال و چشمگیر در شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) که به عنوان بزرگترین و با سابقهترین رویداد حوزه مالی، سرمایهگذاری و فناوریهای مالی کشور در دو دهه اخیر است، تا۲۲ مرداد پذیرای مخاطبان و علاقه مندان از این رویداد بزرگ ملی، بورس و بیمه بود مورد استقبال خوب و چشمگیر مخاطبان و مسئولان و دست اندرکاران بیمه، بورس و بانک قرار گرفت.
این نمایشگاه بینالملی در سالهای اخیر، به یکی از مهمترین و پربازدیدترین رویدادهای اقتصادی منطقه غرب آسیا تبدیل شده است و در شانزدهمین دوره خود با ارائه کارگاهها، سمینارها و نشستهای تخصصی، نقش مهمی در ارتقای سطح دانش و آگاهی شرکتکنندگان و بازدیدکنندگان ایفا میکند.
از مهمترین اهداف این نمایشگاه که در راستای معرفی قابلیتها، دستاوردها و همافزایی میان نهادهای مالی داخلی و خارجی برگزار میشود، شامل ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی های کشور در زمینه صنعت مالی، آشنایی شرکتها و سازمان های ایرانی با آخرین فناوری های جهان در موضوع نمایشگاه، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، توسعه فرهنگ تعاملی به واسطه برقراری ارتباط مستقیم و جلب اعتماد عمومی، جمع آوری نقدینگیهای سرگردان در جامعه و سوقدهی به مسیرهای سازنده از طریق پسانداز در بانکهاست.
رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار خود از غرفه بیمه دی در نمایشگاه بین المللی بیمه، بانک و بورس تاکید کرد: تلاش بیمه دی در راستای سودآوری پایدار، ستودنی است.
علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا طی حضور خود در غرفه بیمه دی در نمایشگاه صنعت مالی ( بورس، بانک و بیمه) با مدیران ارشد این شرکت دیدار و تلاش همه جانبه بیمه دی در جذب پرتفوی متنوع و در نتیجه سودآوری دائمی را ستودنی دانست.
نمایشگاه صنعت مالی ایران به مدت چهار روز برپا و تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ به کار خود ادامه داد. فعالان و علاقهمندان صنعت بیمه در این مدت، از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر از غرفه بیمه دی در سالن شماره ۶ بازدید داشتند و همه روزه حجم زیادی از مردم و علاقه مندان و دست اندرکاران بیمه، بانک و بورس با حضور در این غرفه همواره اقدامات و ارائه خدمات نوین بیمه دی را مورد ستایش و تقدیر قرار می دادند و تعریف و تمجید آنها از این بیمه همچنان تا آخرین لحظه نمایشگاه ادامه داشت.
حضور مسئولان بلند پایه و دست اندرکاران و مدیران و … شرکت های بزرک بیمه، روسای بیمه های نامدار و بزرگ کشور در این غرفه و گفتگو با دست انئرکاران و بخصوص روابط عمومی این بیمه خود گواه این مدعاست.
خبرنگار: محبوبه بهینه
مدیر مسئول علی اکبرقزوینیان